Een barre tocht - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jantine en Arie - WaarBenJij.nu Een barre tocht - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jantine en Arie - WaarBenJij.nu

Een barre tocht

Blijf op de hoogte en volg Jantine en Arie

08 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hier volgt een korte beschrijving van de gevaren die je als onnozele reiziger loopt die streetwise de wereld gaat verkennen. Na lang aarzelen kiezen we uiteindelijk voor de MINIBUS. Er gaat vanuit Tapaktuan een nachtbus en,het zal duidelijk zijn, een busje overdag. Het leek ons mooi de nachtbus, comfortabel etc, maar onzeker of die wel op tijd in Medan zou zijn. De minibus was minder, maar overdag en een risico van te laat. Nu staan we op het vliegveld van Medan.
Gloednieuw vliegveld hier, weg er naartoe bagger, putten, gaten, stof, 22 km naar t hotel duurde een uur!! Hoe bedoel je planning en zaken op elkaar afstemmen!! Een ezelspaadje naar een hightech vliegveld.
Even over gister: wij stonden om 8 uur klaar voor t busje, 830 was ie er, dat viel mee. Goeie plek, niet te vol, tot de overstap plek in Subulussalaam niks aan de hand. Daar overstap op een ander busje, warm, alles kapot en een driver die door wilde rijden, niet normaal! Als een gek inhalen, toeteren, die toeters doen t altijd..... Geen spiegels, roken als een beest.., terwijl de 1e driver, rustig reed en niet rookte, een weelde!! Goed, terug naar die gek, na ruim een uur, diverse mensen opgehaald, wij bleven wel een eigen, maar veel kleinere, plek houden....zet hij de bus aan de kant en zegt ons allemaal uit te stappen. De bus doet t niet ...??? Zijn vriend zal ons meenemen.... Het bleek nog veel erger te kunnen. Een gek die alles en iedereen wilde voorbij rijden, ondertussen bellend, rokend, steeds dezelfde vreselijke muziek, keihard, en een hitte!
! Goed, terug naar die gek, na ruim een uur, diverse mensen opgehaald, wij bleven wel een eigen, maar veel kleinere, Dat was nog daar aan toe. Maar de cd bleef hangen zodat hetzelfde nummer na 15 seconden opnieuw begon. Van 13.00 tot het einde van de reis. De hitte, onverdraaglijk! Ik mocht m'n hand niet buiten t raam steken, dat was gevaarlijk, haha! En dat terwijl we, door dit bizarre rijgedrag de dood elke 5 minuten in de ogen keken.
Rond 15.30 eten, 1e keer pas, dat viel mee. Toen de laatste ruk, om 1845 waren we in medan. Eerst even benen strekken en dan proberen een becak te scoren. De 1e vond t te ver, de 2e begreep t niet, kortom wij zagen ons hier nog een tijdje staan. Maar gelukkig, nr 3 wilde wel..,. Ruim een uur in dat ding door een superdrukke stad, dat hij overal tussendoor piept en er niet veel meer ongelukken gebeuren, t is miraculeus! Na een uur heeft ie t een paar keer gevraagd en rond 2030 het hotel, yes! Prachtige kamer, heerlijke bedden, maar eerst eten. Tijdje rondgelopen en gelokt door bordje met gado gado.... Helaas dat hebben ze niet maar we hebben er wel heerlijk gegeten! Daarna een bier!! Gekocht bij de supermarkt en dat heerlijk op onze luxe kamer genoten! En daarna heerlijk geslapen.... Wat wil je, gebroken door vermoeidheid en doodsverachting.

was gevaarlijk, haha!
Rond 1530 eten, 1e keer pas, dat viel mee. Toen de laatste ruk, om 1845 waren we in medan. Eerst even benen strekken en dan proberen een becak te scoren. De 1e vond t te ver, de 2e begreep t niet, kortom wij zagen ons hier nog een tijdje staan. Maar gelukkig, nr 3 wilde wel..,. Ruim een uur in dat ding door een superdrukke stad, dat hij overal tussendoor piept en er niet veel meer ongelukken gebeuren, t is miraculeus! Na een uur heeft ie t een paar keer gevraagd en rond 2030 het hotel, yes! Prachtige kamer, heerlijke bedden, maar eerst eten. Tijdje rondgelopen en gelokt door bordje met gado gado.... Helaas dat hebben ze niet maar we hebben er wel heerlijk gegeten! Daarna een bier!! Gekocht bij de supermarkt en dat heerlijk op onze luxe kamer genoten! En daarna heerlijk geslapen.... Wat wil je na zo'n rit met pure doodsverachting, we hebben het weer gered.
De volgende ochtend,eerst ontbijten dan naar de shuttlebus. Einde van onze reis in de gordel van Smaragd. We hebben weer genoten, het was weer heerlijk.
Onze vliegreizen verliepen voorspoedig, Air Asia doet het prima, en zeer betaalbaar. Ondanks dat is het toch weer een dagreis. We komen 's avonds om 8.45 op het vliegveld van Chiang Mai aan. Snel een taxi naar het hotel. Spullen op de kamer en dan gauw naar de kroeg. Heerlijk, eindelijk weer zo' gouden Rakker. Na een maand in Aceh, geen biertje te bespeuren, smaak t dit weer als van ouds. Daarna lekker slapen. Gister de stad in gewandeld. Wat zijn hier in een paar jaar onwaarschijnlijk veel toeristen gekomen. In een uurtje meer gezien dan in een hele maand Aceh. Gisteravond, op naar BOY'S Bluesbar voor weer wat ouderwets gitaarscheurwerk.Nou daar komt een mens weer van bij. Genoten, heerlijk. Maandag door naar LamPang.Kortom genieten. De tijd gaat dringen. Nog "maar" 3 weekjes. Dus we nemen het ervan. Liefs voor ieder en hopen dat de winter niet op 27 Februari uitbreekt.

• 08 Februari 2014 - 12:06

Jantine:

Sorry mensen, beetje een zooitje dit verslag, hoop dat t je leesplezier niet bederft!!

• 08 Februari 2014 - 12:40

Arina:

Nee, maar een ding weet ik zeker; hier krijg ik Tjerk nooooooooooooooooit mee naar toe en mezelf ook niet rouwens
    Ik word al gek als ik het lees.
    Zit nog na te hijgen........maarre geniet ervan he!
    en hoezo op 27 februari winter? hebbie daar bericht van gehad of zo?
    grrrrroetjes,
    arina

• 08 Februari 2014 - 19:12

Yvonne Nonnekes:

Lieve mensen, dat jullie dit allemaal zo rustig kunnen verwerken, ik word al gek als ik dat allemaal zo lees.
    Ik hoop dat de rest van de vakantie minder hectisch zal zijn en dat jullie toch een beetje uitgerust weer terugkomen. Veel plezier nog voor de laatste loodjes. Geniet ze Yvonne

• 09 Februari 2014 - 09:36

Mirjam:

Nou nou. Je mag blij zijn dat je nog leeft na die rit. Maar gelukkig wel eten gehad om 1530. Tjonge.

• 09 Februari 2014 - 18:13

Fred & Liane:

Inderdaad een beetje warrig. Niet onze manier om zo te reizen maar gelukkig kunnen jullie ermee omgaan. Geniet nog de komende 3 weken en de winter gaat "hopelijk" niet meer komen, de straalstroom staat verkeerd zeggen ze en laat dat nog maar zo blijven. Op naar de lente.

• 10 Februari 2014 - 13:36

Micha:

Et hät noch immer gut gegangen...noch eine schöne Restzeit, joeperdeipoepiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiie!

• 10 Februari 2014 - 13:36

Micha:

• 19 Februari 2014 - 17:50

Robert:

"nog maar drie weken" lachen.....wel drukken tijd achter de rug zo te lezen.
    Doe voorzichtig....en tot straks.

Tags: sorry,