oeps, nog een paar dagen..... - Reisverslag uit Ban Krut, Thailand van Jantine en Arie - WaarBenJij.nu oeps, nog een paar dagen..... - Reisverslag uit Ban Krut, Thailand van Jantine en Arie - WaarBenJij.nu

oeps, nog een paar dagen.....

Door: sama sama

Blijf op de hoogte en volg Jantine en Arie

21 Februari 2014 | Thailand, Ban Krut

We verlieten jullie in Lampang, aardig voor een paar dagen, ons riverside guesthouse was ons net iets te gelikt, de uitbaatster van belgisch-italiaanse afkomst ook. Bovendien is het errug warm, wat te doen? Aanvankelijk wilden we in kleine etappes naar beneden, maar Lopburi zou meer van hetzelfde worden, wij willen eigenlijk wel direct door naar BanKrut. We kopen kaartjes, de bedden in de nachttrein zijn uitverkocht, kom morgen wat eerder, wie weet zijn er plekken vrij gekomen. Wij die dag met pit naar de trein; Drie meiden gaan voor ons aan het werk, ja hoor, er zijn bedden vrij, dus tickets omgezet, geweldig! De aansluiting met de trein naar Ban Krut zou ook wel eens een trein eerder kunnen worden. Zij zeggen dat we dat risico niet moeten nemen, ga maar regelen in Bangkok, ze chatten hierover in het thais met ..het hoofdkantoor?? geen idee en laat ons de engelse vertaling zien, geweldig! Wij hebben nog lang te gaan, dus opnieuw de stad in nadat we de rugzakken in depot hebben gezet. Beetje op tijd iets eten, we vinden een leuke tent, alleen niets in het engels! Dus via foto's maar ook via onze buren, twee dames die heel veel verschillende soorten vlees bestellen, Arie wil dat ook, bestelling komt niet over, hij mag alles proeven, geweldig! Ze drinken een flink biertje met ijsklonten en door een rietje en hebben dikke pret om en met ons. Wij zijn verrast dat er een biertje is, lekker, op de rekening later staat: Thake you, prachtig toch?
Op het perron Arie een goed gesprek met een monnik die ons beide een wit katoenen koordje om de pols bindt for all the luck, t and a long life en doorlopend een mantra opdreunt,
t zal best, you too mister!!
Keurige bedjes in de trein, maar niet lang na vertrek begint het feest met een stel dronken of gestoorde toeristen die een herrie maken, niet te geloven! Een jongen uit onze coupee bemoeit zich ermee en laat zelfs de conducteur komen. Dat helpt, we hebben een redelijk rustige nacht. Om 7.30 zijn we in Bangkok, we zouden de trein van 8.05 dus kunnen halen, ik als een speer naar het loket: trein is vol! Kanniewaarzijn....ik naar de perronmeester, die is buitengewoon vriendelijk, laat mij lijst zien waarop inderdaad staat dat alles vol is, maar wacht maar. Arie wil eigenlijk gaan ontbijten, ik wil wachten tot trein wegrijdt, en deze keer loont dat! Om 8 uur, ik met perronmeneer naar loket 2, moet wel wat bijbetalen......maar dan kunnen we mee, YES!
De trein zit lang niet vol maar in de loop van de dag zal ie wel gevuld raken. Kopje koffie, broodje, later zelfs bekers water en een warm maal, daar kan de NS nog heel veel van leren! De trein wordt de hele tijd schoongehouden, de kaartjes geregeld gecontroleerd, hoe bedoel je creeeren van werkgelegenheid?
Met de gebruikelijke vertraging van zo'n anderhalf uur (blijft verbazingwekkend dat de dienstregeling niet wordt aangepast) worden wij gewaarschuwd door de conducteur dat de volgende halte ons geliefde Ban Krut zal zijn. Er is hier niets veranderd, perron in de loeiende zon en helaas geen Bingo.... Vier andere tuk tukdrivers verder, kom we gaan! Aangekomen bij ons resort worden wij hartelijk welkom geheten door de hele familie, inclusief Bingo (vanuit de hangmat); Solly solly!!
Heerlijk in ' ons eigen kamertje", de volgende ochtend echter moesten we verkassen, nog niet uitgepakt, Arie alweer verkast terwijl Jantine nog in zee ligt.... Niets gemerkt. Kortom, binnen 24 uur drie kamers gezien, nu de beste die er is, uitzicht op zee en op de tempel met giga Buddha. Leuk om een aantal mensen te treffen die we hier eerder troffen, we gaan ervan genieten.
Helen en Mehmet zijn ook inmiddels gearriveerd en geacclimatiseerd, met hen op de fiets de omgeving verkennen.
Volgende week dinsdag terug naar Bangkok en donderdag naar huis, tot gauw dus allemaal!!
Het was weer fantastisch!!
Sawadeeka!!

• 21 Februari 2014 - 08:38

Rizzie:

Wat een zaligheid.....Kzie jullie ook helemaal gaan haha! Genietze daar lieverds. X uit een nat NL

• 21 Februari 2014 - 09:00

Heleen:

Geniet van de laatste dagen!! Kus Michel en Heleen

• 21 Februari 2014 - 09:53

Ineke En Is:

blijf daar maar hier alleen maar regen. goede reis terug als je toch van heimwee terug wil. liefs i2

• 21 Februari 2014 - 09:58

Hanny:

Arie en Jantine: Geniet nog maar van jullie staartje van de vakantie. Heerlijk,
    die avonturen te lezen.
    Kus, Hanny

• 21 Februari 2014 - 10:30

Juan:

Weer een gezellig bericht en leuke foto's !

Hou het de laatste week nog even vol om elke dag te moeten zwemmen , te fietsen, in heerlijke restaurantjes te eten en interessante mensen te ontmoeten en dat bij een temperatuurtje van ca 35 graden.

Geniet van de laatste periode en thuis hoeven de planten op het terras geen water !!

See you !

Juan

• 21 Februari 2014 - 11:08

Anne:

Gaat ineens toch nog snel! Gezellig dat jullie weer deze kant op komen - stop die zon in je rugzak, zou ik zeggen, en deel 'm hier uit ;-) Geniet nog, en doe voorzichtig in Bangkok! Liefs Anne

• 21 Februari 2014 - 11:18

Arina:

WELKOM THUIS

• 21 Februari 2014 - 20:54

Evelien & Co:

Lieve allebei,

Misschien zien jullie er niet naar uit om weer thuis te komen maar wij wel hoor, gezellig! Héél veel plezier nog en geniet van zon, zee, strand en wat nog meer. We hopen dat de lente begint als jullie thuiskomen...
    Liefs van ons allemaal

• 21 Februari 2014 - 22:35

Yvonne Nonnekes:

Hallo Jantine en Arie,
    ja jullie prachtige vakantie zit er bijna weer op, maar wat heb ik genoten van jullie verhalen. Geweldig!!! Ik wens jullie nog veel zon, zee en heerlijk eten en een voorspoedige thuisreis.
    Tot in het herfstige Holland.
    Liefs Yvonne

• 22 Februari 2014 - 17:22

Brie:

Gelukkig komen jullie nou echt gauw weer thuis! En met mooie nieuwe avonturen. Vast een heel goede reis en tot gauw weer in ons aller Den Haag. Wij gaan nog even naar Frankrijk, maar dan........
    dikke kus van Ben en Brie

• 23 Februari 2014 - 16:04

Cathy:

Nog even een paar dagen relaxen en dan hier de lente in. Fijn! Tot ziens en liefs!