eindelijk tropisch!! - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jantine en Arie - WaarBenJij.nu eindelijk tropisch!! - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jantine en Arie - WaarBenJij.nu

eindelijk tropisch!!

Blijf op de hoogte en volg Jantine en Arie

23 December 2013 | Thailand, Ayutthaya

Lieve allemaal!
Hier even een bericht vanuit een oude hoofdstad van Thailand, Ayuthaya. Onder de bomen van onze homestay, waar we voor het eerst vandaag wat verkoeling zoeken.
We begonnen in Bangkok, na een prima vlucht op zoek naar EXIT A voor de transfer naar ons hotel. Dezelfde jongen als vorig jaar stond daar met zijn busje. Een van onze medepassagiers (totaal 8 mensen gingen mee), een Thaise mevrouw die al lang in Nederland woont, vertelde dat ze vorig jaar met dit busje op de snelweg moesten overstappen omdat het busje te zwaar beladen was! Wij reageren van Oh en Ah...je raadt het al, op de snelweg pech, accu problemen en daar staan we, in de hitte op een heeeeel drukke weg....Onze chauffeur zwaar in t zweet maar direct aan t bellen geslagen en eerlijk is eerlijk: de Thaise ANWB was er heel snel en heeft ons aangesleept, en nu blijven gassen driver! Het hotel was oke, rustig, en goed aan te lopen naar de drukte, we boeken nog een nachtje bij en gaan vervolgens de 20e met de trein naar Ayuthaya, waar we in een leuke homestay aan de rand van de stad zitten. Fietsen gehuurd en met pit op pad. Alles ging heerlijk totdat Arie, die veel om zich heen kijkt, een drempel miste...Ik zie hem door de lucht vliegen, en valbreken. Dat zag er niet goed uit, schaafwond op de elleboog en natuurlijk overal pijn. Maar fietsen ging nog en er toch nog een leuke dag van gemaakt. "s Nacht werd het minder, pijn in de pols,
ziekenhuis om de hoek, toch even na laten kijken, gelukkig niet gebroken, wel gekneusd en netjes in de lappen. En je maakt weer wat mee, je komt lopend het ziekenhuis in en binnen 10 minuten zit je in een rolstoel, zie foto!! Lieve zusters, rontgenfotoos, injectie, rolstoeldriver en pillen....voor 386 baht (= ongeveer 8 euro...)
Geen reden tot ongerustheid gelukkig en vandaag alweer gefietst
Hier ook twee keer de plaatselijke jaarmarkt (10 dagen lang) bezocht, heel erg leuk en heel erg groot en heel veel eten en heel veel lawaai, zo thais!
Morgen trein naar Bangkok en s avonds bus naar Ranong,
dikke zoen van ons
arie en jantine

• 23 December 2013 - 09:58

I 2:

He jonge man. Uitkijken, dat is soms moeilijk als je zit te praten op je fiets (want dat deed je natuurlijk). Gelukkig val het mee. Dan maar weer mooie verder voortgang van de reis en veel liefs van die delftsblauwe boer en boerin

• 23 December 2013 - 09:59

Helen:

Wat een avonturen toch weer, haha. Ik zie het helemaal voor me. En arme Arie! Ik kan geen foto vinden(waarschijnlijk kijk ik goed) dus bedenk mijn eigen plaatje er maar bij ;-)). Jullie verhaal werkt i.i.g. flink voorpretverhogend ;-)). Lieverds, heel veel plezier en ik zie uit naar de rest van jullie reisverhalen.

Helen

• 23 December 2013 - 10:24

Micha:

Ja, das muss man ehrlich sagen: der comandante sah schon mal besser aus...aber unter der liebevollen Pflege von seinem Honigtröpfchen und der Sonne Thailands geht es bestimmt bald wieder wunderbar... ich stelle fest: (Motor)fiets, Thailand und Arie, dass geht nicht immer gut zusammen...hey, ihr zwei traveller, lasst es euch weiter gut gehen, euren Schutzengel hat ihr ja zum Glück immer dabei! Wir freuen uns hier auf Weihnachten mit den Kindern und dann geht es ab in den Schnee, joeperdejpoepiiiiii!

• 23 December 2013 - 10:36

Lenie:

Wat dacht me Arie maar gelijk goed beginnen. Gelukkig niets gebroken. Wat is de naam van dat leuke optrekje waar jullie verblijven? Je snap wel dat ik nu gek ben op namen. Genieten maar luitjes kom ik straks ook doen. Kijk uit naar de volgende verslagen. Lieve groet Lenie.

• 23 December 2013 - 11:40

Marieke:

Sjongejonge, dat is ook balen van die kneuzing. Gelukkig niet gebroken inderdaad, maar een kneuzing kan verrekte pijn doen, weten wij hier uit ruime ervaring...
    Wel een geinige foto! ;-)

Hoop dat jullie verder verschoond blijven van dit soort tegenvallers; veel plezier daar!

Liefs,

Marieke & Millie

• 23 December 2013 - 12:14

Sandra:

Hi Arie & Jantine, nou dat is al een heftig verhaal zeg zo de eerste week, Arie zag natuurlijk weer staan thaise massage & end! Ja Arie op de weg letten hoor! nog veel plezier en fijne kerstdagen in het warme land.
    liefs Martin & Sandra &kids

• 23 December 2013 - 12:15

Hanny:

Zo, dat is even flink balen, maar gelukkig is het meegevallen. Leuk om jullie verslag te lezen ik kijk uit naar meer, dus: Veel plezier verder met jullie reis en geen brokken meer!
    Liefs,
    Hanny

• 23 December 2013 - 17:21

Arina:

Nou Arie, je hebt al genoeg te verstouwen gehad van al die lieve vrienden van je, dus ik zeg gewoon dat ik het een heel zielige foto vind in dat rolstoeltje.
    Volgens mij zat je onder de zware pijnstillers.
    Je lijkt wel een stoned monkey.
    Maar het is wel weer goed voor een avontuurlijk verhaal, dat wel en daar doe je het allemaal voor toch?
    Nou schatjes, fijne kerstdagen en hou het stuur recht,
    liefs van ons uit Apeldoorn.

• 23 December 2013 - 17:24

Lossies4all:

We wensen jullie een goede en groene Kerst
    Dat Arie maar niet te veel (op)valt in het verkeer en jullie voorzichtig blijven.
    Warme groet uit koud Zwijndrecht

• 23 December 2013 - 17:44

Yvonne Nonnekes:

Hallo Arie en Jantine, Wat een daverend begin van jullie vakantie. Echt iets voor Arie, zoals ik mij hem kan herinneren. Hoop dat hij er niks ergs van over houdt en toch aan een heerlijke vakantie kan beginnen. Ik wens jullie fijne kerstdagen en een geweldige voortzetting van jullie vakantie, en ik kijk al uit naar jullie volgende verslag. Liefs en groetjes Yvonne

• 23 December 2013 - 21:42

Evelien:

O,o,o! Kijk toch uit! Ziet er wel heel charmant uit hoor, in die rolstoel. (leuk hempje trouwens)
    Doe alsjeblieft heel voorzichtig allebei en geniet van alles om je heen, vooral van elkaar en van de warmte!
    Dikke kus van ons allevier uit Rotterdam.

• 23 December 2013 - 22:38

Millicent:

He Lieve beiden, goed begin is het halve werk. Dan is het ongeluk al geweest en gaat het alleen nog maar goed 9 als je tenminste gaat uitkijken).
    Geniet van het lekkere warme weer en de mensen om jullie heen.
    Jantine, dank je dat je mij nog hebt laten winnen met wordfeud :-)

liefs Millicent

• 03 Januari 2014 - 14:59

Juan En Sylvia:

Graag willen wij jullie een heel gelukkig en vooral gezond 2014 toewensen. Gaat het al wat beter met het pootje , Arie ? En heb je die rolstoel nog een beetje goed kunnen verpatsen ? Syl gaat langzamerhand een tikkie vooruit. Morgen gaan we weer naar Soest, naar de neuro-acupuncturist en hopend dat ze baat heeft bij de behandeling.

We zien alweer benieuwd naar het volgende verslag en ik hoop dat Arie alweer enkele ochtenden heeft kunnen genieten van de nasi met "egg on top" geserveerd door een lieftallige thaise schone :-))

Groetjes uit een zeer warm en zonnig Den Haag ( 8 graden)

Juan en Sylvia

• 04 Januari 2014 - 17:33

Lossies:

inmiddels alweer Januari 2014,van ons allen hier,voor jullie beiden een goed,gezond en avontuurlijk jaar!
    de temperatuur hier is goed,de bollen komen al bijna weer de grond uit.
    Tycho inmiddels op trainingskamp in een al even behaaglijk Calella,20 graden!,helemaal genieten dus.
    Tot het volgende verslag....liefs van ons....

• 08 Januari 2014 - 11:43

Riz:

Sjonge jonge wat een verhaal! Kus op pols :-)