Sawadee Pi Mai!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jantine en Arie - WaarBenJij.nu Sawadee Pi Mai!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jantine en Arie - WaarBenJij.nu

Sawadee Pi Mai!!

Door: schagen/los

Blijf op de hoogte en volg Jantine en Arie

08 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal!
Jullie begrijpen al, de titel luidt: gelukkig nieuwjaar!
Toen wij de vorige keer nog in Bangkok waren, kregen we van Frank en Vera het bericht dat er pas 2e kerstdag een bungalowtje voor ons vrij kwam. Niet getreurd, Arie via Agoda een leuke homestay gezocht in Ranong, met zwembad! De 24e nemen wij dus de nachtbus en arriveren na een zware nacht, zonder kerstengelen, in Ranong om 5.30 's ochtends. Met een motor met zijspan erheen gebracht en daar vraagt de jongen bij de receptie: do you want to check OUT mister? Nee, wij komen net aan! Blijken wij, ervaren reizigers, maar toch al wat op leeftijd of wat de reden ook mag zijn, een dag te laat!! Gelukkig bleek de homestay niet vol en was de jongen bijzonder vriendelijk, hij belde direct met zijn baas en even later kregen wij een heerlijke kamer met verandaatje, zicht op zwembad onder de palmbomen.
Die dag verder wat door Ranong gesloft, we wilden een flesje whiskey voor onze kerst, dat mag hier niet ieder uur worden verkocht, dus twee keer mis! (ze zullen wel gedacht hebben, dat zijn alcoholisten).
's Middags wat aan en in het zwembad, een heerlijk kerstmaal bij onze chinese vrienden, die maakten er wat van!
Op tijd naar bed en de volgende ochtend om 8 uur stond onze motordriver klaar, met 3 helmen! om ons naar de boot te brengen. Daar troffen wij opnieuw het koppel waarvan de vrouw in Nederland gemaakt is maar in Nieuw Zeeland geboren, ze sprak toch zo leuk nederlands! Met haar Colombiaanse man, en ze hadden elkaar leren kennen in Canada. Zeer bereisd en erg leuk. Ze wonen nu in een klein dorp in Noord Thailand.
Na ruim twee uur varen stond het hele comite, inclusief de bazin ons op te wachten, aan de kustlijn, wat een ontvangst!
Elke dag heerlijk gewandeld, zee arenden gezien, hornbills gezien, een prachtig dorp bezocht, de Mokan village, met mensen die van en in de zee leven, staan bekend om hun vermogen om heel lang onder water te blijven. Heel fascinerend!
Kortom, genoten van natuur, zee, strand, de mensen en heerlijk eten! Oudjaar was een herhaling van vorig jaar, na een uurtje hadden wij dat wel gezien, dus met elkaar gezellig thuis wat gedronken en het nieuwe jaar ingeluid.
Op 6 januari hebben we afscheid genomen van Ell en haar familie, inclusief kleinkind. Er stond een harde wind, hoge golven en het buiswater sloeg over de boot. Ik, Jantine vond een droge plek op de voorplecht, Arie zat binnen en kreeg al het water recht in zijn snuit.....dat gaf weer een goeie sfeer. (o nee, verdroeg dat blijmoedig). Aan de overkant stond volgens afspraak, onze motordriver braaf op ons te wachten, met bakkie en 3 helmen! Hij vond het duidelijk leuk ons weer te zien!
Weer afzien in die bus, eenmaal eruit weer een struikeltje van Arie, het moet niet doller worden! Interessant om te zien hoe de Thaien reageren, namelijk niet. Nu weer bij Aravinda, waar we weer direct in de kamer mochten en het zwembad af is!! (zie foto heel bijzonder). Receptioniste Took ook weer blij ons te zien, lacht zich gek toen ze Aries oren weer zag......hij is een soort reincarnatie van Ganesha. O en je gelooft het niet, gister lopen wij in Bangkok, een stad van 15 miljoen mensen, lopen we in de armen van twee fransen die we vorig jaar in Ban Krut hadden getroffen, echt heel erg leuk!
Wij zijn overigens erg benieuwd wat jullie horen over demonstraties in Bangkok, wij horen weinig, merken wel dat het bv moeilijker is om een taxi te krijgen, men moet veel omrijden, er schijnen blokkades te zijn waar zij last van hebben, dat is het enige wat we merken.
Zo meteen (hopelijk dus) met de taxi naar het vliegveld, om 16 uur vanmiddag vliegen wij naar SUMATRA! Geen idee hoe het met internet is daar, dus als je een tijdje niks hoort...
Dikke zoen van ons!
Arie en Jantine
Op naar INDONESIA RAYA, MERDEKA!!

• 08 Januari 2014 - 05:38

Jantine En Arie :

Oeps, fotoos bij vorige verslag en ik krijg ze niet verplaatst!! Kijk daar dus als je er zin in hebt, solly!!

• 08 Januari 2014 - 07:11

Arina:

Mnoga jaleta lieve mensen, dat is Russich voor Gelukkig nieuwjaar en alle goeds in het leven en dat wensen we jullie met bakken vol toe. En veel reis, camper en werkplezier in 2014, maar vooral, gezond naar bed en gezond weer op.
    Wij lopen bijna in ons korte broek hier, het is 14 graden.
    Leuk om alles weer te lezen en ik ga die oren van Arie toch eens aan een uitgebreidere inspectie onderwerpen. Kun je er niet een foto van sturen? want kijk als hij werkelijk die incarnatie is, behandel ik hem heel anders, met meer respect zal ik maar zeggen.
    Maar nu zeg ik nog gewoon 'hou je poten recht onder je kont man en kijk waar je loopt.
    dag schatten,
    Arina

• 08 Januari 2014 - 12:08

Riz:

Saweeda Pi Mai lieverd, inmiddels zitten jullie op Sumatra. Zooooo benieuwd hoe jullie het daar hebben nu! Het avontuur hierboven is heerlijk om te lezen. Heb het fijn!

Dikke kus

• 08 Januari 2014 - 12:09

Riz:

Moet natuurlijk lieverdS zijn!

• 08 Januari 2014 - 14:15

Yvonne Nonnekes:

HalloJantine en Arie,
    Ik wens jullie ook een heel gelukkig, gezond (zonder kleine ongelukjes) en liefdevol nieuwjaar. Wat heb ik genoten van jullie reisverslag. Echt het lijkt me een hele belevenis, nou ben ik wat reizen betreft een sterk achter gebleven gebied, maar je schrijft zo beeldend, dat ik het bijna kan zien, horen en proeven. Hoop dat jullie op Sumatra ook een goede internet-verbinding hebben, want ik hoop nog vaak over jullie avonturen te horen.
    Veel liefs en Arie kijk uit je doppen man, we willen je weer zonder mankementen terug ik Nederland.
    Groetjes
    Yvonne

• 08 Januari 2014 - 14:42

Wim:

Hoi broer+Jantine,
    Leuk verhaal weer. Vorige keer kwam je ook terug uit Thailand met makke. Kijk je wel een beetje uit als je gaat stappen.
    De laatste dagen in het nieuws nare berichten over de vulkaan op N-Sumatra. Bevolking loopt met mondkapjes en ontvlucht het gebied vanwege de asregen etc.
    Verder hier alles redelijk, 't lijkt wel voorjaar, de meesjes kwetteren alweer een vrolijk lied.
    Maar volgende week vorst wordt verwacht.
    Frans weer thuis maar toch pijn en benauwd. Volgende week weer gesprek met oncoloog.
    Spannend.
    Lieverds geniet maar drink met mate.

• 10 Januari 2014 - 09:23

Micha:

Sully sully, ein gutes und gesundes neues Jahr und weiter eine glückliche und spannende Reise! Hopa!